Juvan kirjaston esittelypiste
Pieksämäen kaupunginkirjaston esittelypiste

KANSAINVÄLINEN AVH-PÄIVÄ 10.5.2024

Aivoterveydestä huolehtiminen on koko elämänmittainen projekti. Tehokkain tapa hoitaa aivoverenkiertohäiriö on ehkäistä ne ennalta. Aivoliitto ry ja Mikkelin seudun AVH-yhdistys ry haluaa herätellä ihmisiä kiinnittämään huomiota elintapoihin joilla voidaan ehkäistä sairastuminen aivoverenkiertohäiriöön, ja siten parantaa elämän laatua. Aivoverenkiertohäiriöihin sairastuu Suomessa vuosittain noin 25 000 henkilöä.

Vietämme viikolla 19 eli 6. – 12.5. kerhopaikkakunnillamme AVH ennaltaehkäisyn teemaviikkoa. Olemme saaneet mukaan kerhopaikkakuntien kirjastot kokoamaan aivoverenkiertohäiriöitä ja aivosairauksia käsittelevän kirjanäyttelyn. Samassa yhteydessä jaamme Aivoliiton esitteitä ja kerromme yhdistyksen toiminnasta.

Juvan kirjasolla os. Raili Kostian tie 2 esittelypisteessä on yhdistyksen vertainen tavattavissa perjantaina 10.5. klo 10 – 12.

Kangasniemen kirjastolla os. Kankaistentie 5 esittelypisteessä on yhdistyksen vertaisia tavattavissa maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona 6. – 8.5. esittelypisteellä on näinä päivinä vertaisia tavattavissa klo 11 – 15.

Mikkelin seutukirjastolla os. Raatihuoneenkatu 6 esittelypisteellä on yhdistyksen vertaisia tavattavissa perjantaina 10.5. klo 10 – 12. Pisteellä mitataan silloin myös verenpaineita.

Pieksämäen kaupunginkirjastolla os. Savontie 13 on kirjaesittelyn lisäksi esillä myös muuta materiaaleja aiheesta. Esittelypiste on esillä aina toukokuun loppuun saakka.

Lisätietoja Aivoverenkiertohäiriöistä ja niiden ehkäisystä

Aivoliitto ry Sanna Reuna puh. 040 7251828     sanna.reuna@aivoliitto.fi

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.